2012. május 16., szerda

Kókuszos mascarponés fagyi


A facebook-on volt játék az Édességrajongók klubja ezzel a fagyival indultam.

Hozzávalók:
3            dl        tej
2            db       tojás
120         g     cukor
1/4         rúd      vanília  
2         kanál     kókusz
250        g      mascarpone
200        g      tejszín

A tojásokat felverem a cukorral. Tejet felteszem melegedni a vanília rúddal és a kókusszal közben habverővel kevergetem. 80 fokra melegítem 2/3-t hozzáteszem a tojásokhoz és jól összekeverem. Beleöntöm a maradék tejbe és folyamatosan keverem 90-95 fokosra ekkor leveszem a tűzről jól lehűtöm.  Amikor kihűlt felverem a tejszínt hozzá teszem a mascarponét azzal is felverem ezután keverem bele a fagyi alapot. Egy órára fagyasztóba teszem. Fagyi-gépbe teszem egy óra fagyasztás után és 2x20 percet kevertetem. Első 20 perc után átkeverem az oldaláról  aljáról lekaparom a ráfagyott fagyi réteget. Persze a fagyi-gépnek fagyott állapotban kell lenni ez a clatronic-nál 24 óra.
Tálalás:
Pohárba teszem a gombócokat olvasztott ét csokit öntök rá  és  megszórom kókusszal.  
A receptet email-ból másoltam ide.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis