2012. június 18., hétfő

Tejszínes rebarbara leves


Előző bejegyzésemben írtam, hogy hozom előző heti vasárnapi ebédünk receptjét.  Közben annyi minden történt, hogy a hétvégére gondolt recepteket ma kezdem hozni.
Csütörtökön megkértek, hogy készítsek egy tortát szombatra amit később hozok majd. Erre ráment elég sok időm szombaton délelőtt fejeztem be.  Szombaton még ebédet se főztünk hanem Dani SZÉP kártyára hoztak a fiúk.  Ez se történik meg  nálunk sokszor. Délután magunknak sütöttem. De inkább pihentem.
 Vasárnap reggel úgy gondoltam, hogy elkezdem feltenni a beígért recepteket hát a gép nem így gondolta... :D  Összeomlott az operációs rendszer. Áprilisig Ubuntut használtunk ami jó lenne ha tudná kezelni a scanner-t de sajna nem tudta így vissza került a régi operációs rendszer de az mindig vacakolt talán a vírusok miatt nem tudom. Vasárnapi napom a telepítésekkel ment el most két rendszer van a gépen egyik az újabb Ubuntu 12.04 amit most használok másik a régi ... De kedvencem az Ubuntu amin még egy darabig állítgatnom kell.  Hosszú mesém után jöjjön a recept.
Rebarbarát a lidl-be vettem körülbelül 75 dkg-t. Amikor vettem csütörtökön akkor megpucoltam, felvágtam és kevés cukros vízben forraltam egyet rajta. Leszűrtem a lét jégkocka tartóba tettem ami a fagyasztóba került ásványvízben fogyasztjuk savanykás íze frissítő hatasú. Rebarbara hűtőbe került. Savanyúnak éreztem az ízét és arra gondoltam, hogy így a fiúk nem eszik meg sütinek  ezért jött egy ötlet, hogy készítek karamellt és azon átpárolom. Nagyon finom kellemes íze lett a sütiben is és a levesben is.
Vasárnap reggel sütöttem belöle egyensúly sütit ( recept később) ebből maradt rebarbara. Gondoltam jó lesz levesnek. Karamelles rebarbarára öntöttem vizet tettem bele egész fahéjat és szegfűszeget. Forrt egyet   és 200 g tejszínt kicsi liszttel összekevertem ezzel  behabartam. Jól lehűtve tálaltam. Kellemesen frissítő gyümölcs leves lett. 

3 megjegyzés:

Zsóka mama írta...

Nekem se volt gépem, nálunk fűtés felújítás volt.
Nagyon ötletesnek találom a karamellel készült levest.Én is nagyon szeretem a rebarbarát.

Mary írta...

@Zsóka mama
Zsóka mama akkor jó nagy munkában voltatok. Karamell íz jól feldobta a rebarbarát finom lett tőle! :)

Olgis írta...

Én is így készítettem,almával, őszibarackkal vegyesen.
Az almát is így párolom, karamelles alapon. Nagyon finom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis