2013. július 2., kedd

Focipálya torta


Ez a tortám ismerősnek kérésre készült ezért van a fa deszkán amin dolgozni szoktam.  Belseje teljesen diós a  tészta és a krém is az. Diós piskótát először készítettem ennek ellenére  jó lett.
Hozzávalók első piskóta lap amit félbe vágtam:
8              db       tojás
16           dkg      cukor
13           dkg      liszt
 3            dkg      dió
Második piskóta lap:
4             db        tojás
8             dkg      cukor
6,5          dkg      liszt
1,5          dkg      dió
Dió krém:
2             cs.        vaníliás pudingpor
6             dl          tej
15           dkg       dió
25          dkg        vaj
15          dkg        porcukor
Vanília  por, rum aroma
Vaj bevonat:
20          dkg      vaj
20          dkg      porcukor
Fondant:
1           cs.        fehér pillecukor
30         dkg      porcukor
5           dkg      kókuszzsír
Levélzöld Wilton ételfesték zselé
 A sütőt bekapcsolom 180 fokra. Sütőkeretek beállítom 33x23 cm-re aláteszek sütőpapírt és  beteszem egy gáz tepsibe.
Piskótához szétválasztom a tojásokat először a sárgáját verem fel fele cukorral  ezután a fehérjét verem fel a másik fele cukorral tejföl sűrűségűre. Szilikon lapáttal összekeverem a sárgáját és a fehérjét.
Ezután keverem bele az átszitált dióval összekevert lisztet. Tepsibe öntöm  és kisütöm ( Gázzal kb 40 perc). Ezt még egyszer megismétlem a 4 tojásos piskótával.
Elkészítem a pudingot a tejjel vanília pudinggal és a vanília porral hideg vízben kihűtöm  ezután hűtőbe teszem teljesen kihűlni.  Ha  kihűlt  kikeverem a vajat a rumaromával és a porcukorral hozzáadom a puding alapot és habosra keverem. Félbe vágom a nagyobb  piskóta lapot és betöltöm a krémet a harmadik lappal zárom le. Elkészítem a bevonó  vajkrémet és bevonom vele. Én egy éjszakára hűtőbe teszem. Reggel szépen elsimítom rajta a vajkrémet. Pillecukorból fondant készítek  2/3-t beszínezem zölddel. Szilikon lapon torta méretére  kinyújtom és bevonom vele a tortát.  Felesleget pizza vágóval levágom. Fehér fondant-nal elkészítem a pálya dekorációt.


4 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon jól sikerült a focipályád Mary!
És biztos nagyon finom is, én is nagyon szeretem a diósat.

Viki írta...

Szuper vagy Marym ! Lassan állást változtathatsz, megy ez neked rendesen! Gratula.

Mary írta...

@marisz57
Marisz köszi szépen! Tetszett és ízlett is a megrendelőknek! :)

Mary írta...

@Viki
Vikikém első számú állásom Tiborom csak mellé vállalok tortát! :) Köszi szépen! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis