2014. július 11., péntek

Mindennapi fehér kenyér sokadjára.

Sütés után fél órával.

Felvágva. Tegnap előtt készült


Limara Jól bevált kenyere volt a kiinduló pont amibe hol több hol kevesebb dolog került. Mostanra leegyszerűsödött és ezért annál finomabb.
Alapja az öreg tészta amit mostanában egy kenyérhez való adagot készítek 4-8 órával a kenyér sütés indítása előtt.
Öreg tészta egy kenyérhez:
20    dkg   Bl 80-as kenyér liszt ( Gyermelyi)
2       ek.   olíva olaj
2       dl      víz
4        g      élesztő
Ezt összekeverem és hagyom állni 4-8 órát. Az idő függ a melegtől. Mai kenyerekhez 4 órát állt. Lényeg, hogy légbuborékok legyenek benne
Kenyér hozzávalók:
Összes öreg tészta.
10    g                 élesztő
2      ek               burgonya pehely
2      ek               olíva olaj
10    dkg             tönköly liszt
40    dkg             Bl 80-as  kenyér liszt
2       tk               só
2,5-3 dl               víz
Dagasztógéppel 6-7 percet dagasztottam:


Ezután fél óra múlva átforgattam lazán képet elfelejtettem készíteni.


Fél óra után formáztam, bekapcsoltam a sütőt 230 fokra.


Fél óra kelesztés után pengével bevágtam vízzel lespricceltem és ment a sütőbe. 


                                                  Kisültek. Hideg vízzel lespricceltem.


Fél óra múlva 1 adagból két iker kenyér. 530 és 512 g súlyúak. 
                                                                Egyszerűen finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis