2010. október 10., vasárnap

Karamelles torta fondant bevonattal (Dani és Zsuzsi tortája)

Fondant bevonatot innét vettem. 1 csomag pillecukorból (lidl-ben kapható sima fehér marshmallow-ból). és 30 dkg porcukorból készítettem . Fruzska és Ede receptje alapján készítettem a fenti linken található!

Egy nappal a borítás előtt csináltam meg a fondant. Wilton zselés színezőt használtam hozzá amit a
Desszert mesternél vettem. Nagyon szép színeket tudtam vele készíteni.   
Vizes piskótát csináltam.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem. 
A torta keretet 24 cm-re állítottam  alufóliát tettem alá belülre sütőpapírt.
 Nagy tepsibe tettem.
Piskóta Hozzávalók:
5   db     tojás
30   dkg    cukor
20    dkg   liszt
5 kanál víz
1 dkg sütőpor 
Tojásokat szétválasztom, fehérjét kemény habbá verem.
Sárgáját cukorral és a vízzel jól felverem ( kb 10 perc robot 5. fokozat).
Visszaveszem egyesre belekeverem az átszitált lisztet, sütőport, tojás fehérje habját.
35-40 perc alatt készre sütőm.
Krém:
2 csomag karamellás puding por
6   dl    tej
20  dkg   margarin
15  dkg  porcukor 
Szokásos pudingot készítünk ( Cukor nélkül persze).
 Jól kihűtjük. 
A margarint kikeverjük hozzátesszük a porcukrot azzal és a kihűlt pudinggal is!
A kihűlt 3 szeletbe vágott tortát megkenjük a krémmel. 
Bevonatot készítünk rá 20 dkg margarin és 6 dkg jól kikevert keverékével.
Maradt de azt használtam a dekoráció felragasztásához is.
Bevontam vele a tortát. Hagytam állni jó egy órát.
Elővettem a fondant hagytam kiengedni kicsit.
2/3-t méretre kinyújtottam ( torta átmérő + két oldala).
Lefedtem vele a tortát kis hibák vannak rajta de azért elég jól ment.
Kidekoráltam ezzel később foglalkozom külön írásban.  
Hibák vannak rajta de azért egész családnak tetszett és ízlett.
Dani fiam és barátnője Zsuzsi négy éve járnak erre az alkalomra készült!


  

6 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon, nagyon szép lett

Mary írta...

Köszi Bianka! Igyekeztem .:)

Belly írta...

Nagyon gyönyörűséges,az ünnepeltek biztos örültek!

Mary írta...

Belly köszi szépen!
Igen örültek!:)

Kiskukta írta...

Gyönyörű lett!!!
Sok-sok boldog évet még az ünnepelteknek!

Mary írta...

Köszönöm Noémi! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis