2012. szeptember 9., vasárnap

Pityókás kenyér 4Gyerek módra


Héten találtam ennek a finom kenyérnek a receptjét a Főzök-sütök-mosogatok blogba. 
Már akkor eldöntöttem, hogy elkészítem és ezt tegnap meg is tettem. Nem bántam meg, mert nagyon finom lett. Köszönet érte 4Gyereknek.  Két módosítás történt ezért ide is beteszem a receptet. Eredeti a fenti linken található! :)
Hozzávalók:
18   dkg   fehér tönköly liszt
40   dkg   kenyér liszt
20   dkg   főt áttört krumpli ( pityóka)
1      dl     kefir
2      dl     víz
2      dkg  élesztő
1,5   dkg  só
1      dkg  cukor
2,5   dkg  sertés zsír
Ezentúl teljesen úgy készült mint 4Gyereknél. 20 perces dagasztás után duplájára kelesztettem, megformáztam ekkor bekapcsoltam 230 fokra a sütőt. Fél óra múlva ment sülni sütés vége előtt 10 perccel levettem róla a jénai tetejét ezután lespricceltem..

  Finom puha a belseje. 

2 megjegyzés:

4Gyerek írta...

Örvendek, hogy sikerült. Szép kis kenyérkéd lett.
A lisztet szívesen variálnám én is tönköllyel, csak itt sajna nem igazán jutok hozzá.

Mary írta...

@4Gyerek
Én is örülök, hogy sikerült, épp most kell egy párom kérte, hogy ilyet süssek. :) Nálunk a tönköly liszt alap a kenyérben, mert finomabb tőle.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis