2013. január 5., szombat

Szilveszteri csokikrémes torta



Még egy darabig a tavaly készített ételek, sütik jönnek. Szilveszteri tortámat láttátok most kicsit részletesebben leírom, hogy készült.
10 db tojásból készítettem piskótát 28x20 cm-re állított sütőkeretben (alap recept itt).  Elkészítem a csokis krémet ( alap recept itt). Amikor a piskóta jól kihűlt (én általában a betöltés előtti este sütőm meg) három felé vágom betöltöm a csokis krémmel:

 
Beteszem a hűtőbe elkészítem a bevonó vajkrémet. Ami 15 dkg vajból és 4,5 dkg porcukor habosra kavart keverékéből állt.  Ezután megint hűtés jön szerintem szebben lehet burkolni ha legalább 6 órát tölt a hűtőben. Most pillecukor fondant használtam aminek receptje itt található. Bevonás  előtt mikróban felmelegítettem olajos szilikon kesztyűs kézzel jól átgyúrtam, mert nagyon kemény volt.
Fondant kinyújtása után bevontam vele a tortát.


Ezután a háttérben álló Törley pezsgős üveg alapján elkészítettem a zöldre színezett fondant üveget. :) Erre rákerültek a kézzel festett címkék. Az egész kicsi vajkrémmel került a tortára. Ezután jöttek a betűk:

Egyenként kerültek a tortára rögtön kiszúrás után. Torta készítés egyik legnehezebb feladata nekem, mert ha nem porcukrozom akkor nem tudom kiszúrni de ettől viszont törik a vékonyra kiszúrt betű.
Végül is ez is kész lett. Végén bordóra színezett vajkrémmel dekoráltam csillagcsővel. Ritkán írom ezt de most megvoltam a tortámmal !  Maga a dekoráció már ősszel a fejembe volt és öröm volt kivitelezni! Ezzel fejezem ki a Törley pezsgő iránti tiszteletemet! :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis