2013. január 2., szerda

Szilveszterre készült pogácsa és sós tea sütemények


Karácsonyra elég sok édesség készült és még Szilveszterre is maradt ezért édes csak a torta készült.
Sósat három félét sütöttem egyik a rég bevált pogácsám a  másik Sós tea sütemény Farkas Vilmostól. Receptek a linkeken megtalálhatóak. A harmadik recept még nem szerepel a blogon most készítettem először. Kedvenc szakácskönyvemből  Horváth Ilona: Szakácskönyvéből származik.
Sós rudacskák:
Hozzávalók:
30  dkg   liszt
22  dkg   margarin  ( én vajat használtam)
2    dkg   élesztő
1      db   tojás
1/2 dkg  cukor
só és  kevés tej
Az élesztőt 1/2 dl langyos tejben 1/2 dkg cukorral felfuttatjuk. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, hozzáadjuk az élesztőt, tojássárgáját ( ezt a hozzá valóknál nem volt írva) sót és kevés tejjel összegyúrjuk. Nem szabad lágynak lennie. Én gondolkodtam azon, hogy legközelebb hűtőbe teszem egy órára. Ceruza vastagságúra kisodorjuk 8-10 cm-es rudakra vágjuk. Felvert egész tojással megkenjük  és sóval, köménymaggal megszórjuk. Én sajttal, tökmaggal és szezámmaggal szórtam meg. A sütőpapírral kibélelt gáz tepsin sütöttem 180 fokon világos rózsaszínűre.
Mindhárom sós süti finom lett.
Dani fiam Szilveszteri buliba is vitt belőle:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis